.....

Emelie Hallin sa till mig innan i telefon att det kanske är dags för dig nu Elin att du satsar på dig själv! Min första tankte var, ja jo det låter ju som en bra idé men sen kom jag ganska snabbt på att jag "lever" mitt liv för de som betyder, det som är säkert, de som jag älskar (vänner, familj, pojkvän) - för det är det enda jag vet att jag är bra på. Har så himla lätt för att slukas upp i andras problem och slåss för andras skull att jag helt enkelt inte har lärt mig hur jag ska slåss för mig själv, hur jag ska älska mig själv, göra mig själv stolt, göra planer för mig själv och sen följa det! Och till och med nu när jag blivit nerstampa och sparkad på så vet jag inte riktigt hur jag ska ta mig upp igen och det är bara jag som kan få min på benen igen. Jag vill inte behöva ta mina egna beslut. Jag vill ha en sidekick brevid mig som berättar för mig vart jag ska gå och vart det leder mig. Jag har famlat i mörkret tillräckligt länge. Allting som jag höll så hårt i, som jag kämpat för, min verklighet, visade sig vara en stor jävla fet lögn!

Varför???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0