DAG 1 - PRESENTERA MIG SJÄLV

Tänkte ju skriva den här "30 dagars bloggande"  och fösta dagen kommer nu.

Jag heter Elin Cecilia Persson född den 11 oktober 1987. Född i Hbg men flyttade ganska så fort därifrån till Nyhamnsläge (utanför Höganäs.) När jag skulle fylla fem så skildes mina föräldrar sig och jag flyttade med mamma till Ängelholm där hon hade sitt jobb. Sen den dagen har Ängelholm varit mitt hem och staden där jag har byggt upp olika typer av relationer.

Sen jag var liten kan jag komma i håg hur mkt jag tyckte om att pyssla. På lågastadiet så tog jag med mina små, små docker till skolan och satt med dom på lektionerna istället för att räkna matte och att jag försvann bort i min egna värld och satt och dagdrömde. På senare tid har detta utveklas till att jag tycker det är jätteroligt och rita och måla (så länge fantasin finns där) och jag känner mig oftast kreativ och måste få utlopp av det.
På gymnasiet gick jag frisör, där man verkligen får utlopp för sin kreativitet (om man har tur) men någonstans på vägen kände jag att det inte riktigt var för mig ändå. Jag hade aldrig tanken på att jag skulle bli en "vanlig" frisör som jobbade på salong varje dag, utan jag tänkte mig något annat, som att jobba på olika modevisningar osv! MEN det har ju som sagt inte blivit så, men frisörlinjen tog mig igenom gymnasiet.
Sen jag tog studenten 2007 har jag jobbat på Sockerbruksskolan, tegelgården, Nick's och Hemoque. Nu senast har jag blivit ansälld av Nicke och Edde som har Eventbolaget i Hbg och väntar nu på att dom ska höra av sig angående möte. Vad jag vet så har jag två helger nu i december där dom behöver mig. Det kommer vara lite "julmarknad" utan handel i Hbg på söder som jag kommer vara med och organisera och detta kommer väl vara min provanställning/upplärningperiod. Ser fram emot detta riktigt mkt!

Jag bor fortfarande hemma med min mamma i centrala Ängelholm. Pga att jag haft olika vikariat så har inte pengarna rullat in kontunuerligt och därför helt enkelt inte pengar till att ha mitt eget än! Vilket tur jag har som har en sån mamma då! <3

Som person är jag nog ganska snäll, omtänksam, social, envis och är en känslomänniska ut i fingertopparna. Har lätt för att både skratt och gråt. Har även lätt för att ta till mig andra människors problem och engagerar mig gärna mer i andras problem än mina egna. Lättare för att föra andras talan än min egen. Min familj, vänner och pojkvän betyder otroligt mkt för mig och ser gärna till att dom mår bra i första hand. Detta är ju både på gott och ont då jag har en tendens och slukas upp av andra och att jag glömmer bort mig själv på vägen.

Detta är väl jag, kort och gott.

Puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0