mulen dag

idag började min dag bra.. klockan nio ringde liselott från sockerbruket o undrade om jag ville jobba eftermiddag på fritids, o det ville jag såklart :) 5 minuter senare ringde alex o frågade om jag ville med till helsingborg för att köpa löshår till henne, så jag gjorde mig i ordning o käka frukost o så kom alex o hämtade mig o så körde vi till helsingborg. när vi kom dit hade inte tjejen som har affären öppnat än så vi stod o väntade ett tag o sen kom hon. köpte hår med klämmor till alex, o gick senare ner till stan, träffa upp caitlin, min kära syster för att säga hej o kolla lite i affärer. hittade tyvärr inget. var sugen på att köpa en tjock stickad tröja för att ha i höstvädret, men nej så får kolla i ängelholm i stället.

efter ett tag så körde vi tillbaka till ängelholm o inom villes lägenhet för att hämta mina saxar, o sen körde alex mig till jobbet.



kom dit vid halv två o alla barnen var på plats, tio pojkar i tio års åldern som stimma runder, klockan två var det dags för mellanmål, o sen bort med barnen till joel i gympasalen där dom fick springa av sig. snackade lite med joel som tydligen hade fått vikariat på fritids tills i mitten på oktober, satan. o tydligen hade mika fått anställning som elevassistent för två pojkar denna terminen, båda pojkarna har jag varit vikarie för i våras. så nu har jag ställt upp där nästintill varje gång som dom har ringt o kommit dit o jobbat o så sätter dom in andra på dom få platser som finns... en assistent på två pojkar.. ah! när jag slutade gick jag bort till receptionen o skulle skriva in mina tider o så frågade jag liselott om där fanns någon mer jobb för mig nu som hon visste men det fanns det inte.. o så frågade jag i fall alla tjänster var tillsatta o det var dom också.. känns bara som att jag har gjort allt jag har kunnat för att visa dom att jag verkligen vill jobba där, genom att ställa upp o jobba även om det inte känns lönt o hoppa in i någon timme o alltid varit väldigt glad för dom få timmar jag har fått vara där o haft en väldigt god inställning till allt, o mer eller mindre dragit mig för att söka annat så jag skulle kunna vara tillgänglig för dom om dom ville ge mig en tjänst! men vad fick man för det?!! inte ett skit.. kanske korkat av mig, men men.. så nu får det vara nog..

efter allt det här gick jag hem för att möta alex.. håller nu på o färgar henne o ska sen sätta i hennes hår :) sen ska jag till ica för att köpa bröd o annat som ville behöver :) bra flickvän.. hehe..


 
näe, nu ska jag snart sticka o hade egentligen inte mer o skriva i heller så återkommer en annan dag:)

puss o kram elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0